27 Mart 2015 Cuma

TAŞPINAR'IN ANLATTIKLARI - ŞATO


TAŞPINAR'IN ANLATTIKLARI - ŞATO
M. FARUK KUTLU
…...Bana hoşça kal der gibi hafifçe göz kırpıp, sonra ağır ağır caminin yanındaki dükkanın olduğu yere doğru hareket etti. Merak içinde dönmesini bekledim. Ne zaman döneceğini kendisi de bilmiyordu. Öğle olmuştu ama hâlâ yoktu. O zamana kadar suyumu almaya gelenler olmuş, konuşmuşlar, anlatmışlar hiç birini duymamıştım. Aklım fikrim koca mavi gri arkadaşımdaydı.

            Öğleyi bir iki saat geçtiğinde, önce homurtusunu duydum, sonra kendisini gördüm. Mutlu bir şekilde yanımda durdu. İlk gün çok ilgi gördüğü için mutluydu. Şimdi de Çardaklı çocuklar gelmişti yanına. Bakıyorlar, dokunuyorlar, yandaki ağaçlara tutunup içini görmeye çalışıyorlardı. Sonra içlerinden birisi otobüsün büyüklüğünden etkilenmiş olmalı ki: “Bu şatoya benziyor” dedi. “Şato, Şato” diye otobüsün etrafında koşturup kayboldular.

Hiç yorum yok: